Algemene verkoopvoorwaarden

Voor wie is www.befara.nl bedoeld?

Onze website is een verkoopwebsite voor producten die gericht zijn op comfort, welzijn en kwaliteit van leven, in overeenstemming met de behoeften van de klant (zoals fauteuils, meubels, massagers of sportartikelen, enz.). Het is bedoeld voor alle soorten klanten: professioneel of persoonlijk. Daarom zijn al onze producten geschikt voor zowel huishoudelijk als professioneel gebruik.


Hoe gebruik je de catalogus?

Als je precies weet waar je naar op zoek bent, typ dan gewoon het trefwoord in de zoekmachine. Bijvoorbeeld, een type product, de naam van een referentie of een assortiment... Dankzij de menubalk kun je ook een product vinden op basis van de categorie. Door rechtstreeks op de tabbladen te klikken, krijg je de producten te zien die betrekking hebben op de categorie.


Wat zijn de verkoopsystemen?

Om een aankoop te doen, kunnen gebruikers op twee manieren hun bestelling naar ons sturen: via deze website of door contact op te nemen met onze klantenservice via WhatsApp door op de beschikbare knop op de website te klikken.

Wat is het aankoopproces op www.befara.nl?

Om een product te kopen via befara.nl moet je eerst registreren als klant door het formulier in te vullen dat verschijnt wanneer je op "Mijn Account" klikt, dat zich net onder het zoekveld bevindt. Je ontvangt een bevestiging met alle informatie van je nieuwe account op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Nadat je je hebt geregistreerd, kun je producten toevoegen aan de winkelwagen en de aangegeven stappen volgen om de aankoop te voltooien. Je kunt een apart aflever- en factuuradres registreren en ook opmerkingen toevoegen die je belangrijk vindt met betrekking tot het product of de levering. Zodra de transactie is voltooid, ontvang je binnen maximaal 24 uur een bevestiging van de bestelling op je e-mailadres.

Bovendien informeert befara.nl je dat als je per ongeluk onjuiste gegevens hebt ingevoerd tijdens het aankoopproces, we het op prijs zouden stellen als je onze klantenservice op de hoogte zou stellen, hetzij via What's app, of door een e-mail te sturen naar het volgende adres: general@befara.com


Hoe kunnen we betalen voor aankopen?

Je kunt voor je bestelling op 2 verschillende manieren betalen:

1. met een creditcard

2. via bankoverschrijving

Is de online betaling veilig?

Ja, je kunt op 2 verschillende manieren betalen, beide even veilig. De financiële transactie vindt namelijk plaats op de betaalserver van de bank en de informatie die via internet wordt verzonden, wordt versleuteld door het SSL-protocol, wat de vertrouwelijkheid van alle verstrekte informatie garandeert. Er wordt dus geen onversleutelde informatie via het web verzonden.

BEFARA ontvangt nooit je creditcardgegevens, deze worden rechtstreeks naar de bank gestuurd die de betaling zal verwerken en ons op de hoogte zal stellen wanneer de transactie is voltooid.

 

Wat gebeurt er als het product in slechte staat arriveert?

Bij BEFARA zijn we erop gebrand om met de beste leveranciers samen te werken. Daarom leggen we veel nadruk op het selecteren van de beste vervoerders waarmee we elke dag blijven testen via het aantal zendingen dat we elke maand genereren. Desondanks is het, ondanks onze professionaliteit, onvermijdelijk dat er een minimaal percentage zendingen beschadigd raakt tijdens het transport, en daarom zijn alle goederen verzekerd. Als je een pakket in slechte staat ontvangt, dien je dit aan te geven op de afleverbon wanneer het product bij je thuis aankomt. Als je dit niet aangeeft, kan de verzekering eventuele schade aan het product niet dekken. Als je aangeeft dat de doos in slechte staat is aangekomen, zal de verzekering eventuele schade aan het product dekken, hoewel tegen de tijd dat ze het incident ontvangen, de vervoerder je huis al heeft verlaten.

Hoe en waar kan ik de producten uitproberen?

Befara verkoopt uitsluitend via internet en heeft geen fysieke winkel om de producten uit te proberen, vandaar dat onze prijzen zo aantrekkelijk zijn. De retourperiode voor onze klanten is 14 dagen vanaf de ontvangst van de goederen. Onze klanten kunnen de producten retourneren als ze niet tevreden zijn.

Hoe een product retourneren als de klant niet tevreden is? (HERROEPINGSRECHT)

Als de klant niet tevreden is, heeft deze 14 werkdagen de tijd om het product naar Befara.nl terug te sturen. De transportkosten worden altijd door de klant betaald. We raden aan om de originele verpakking van het product tijdens deze periode te bewaren, omdat het artikel in waarde kan verminderen. De retourkosten zijn hetzelfde als de leveringskosten.

De klant moet de verzendkosten betalen, zelfs als de annulering van de bestelling plaatsvindt nadat de goederen zijn verzonden. Alle retourzendingen moeten worden gemeld aan de Befara klantenservice via het door u gekozen middel, we raden aan om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen naar het volgende adres.

Befara directo

Returns management

c/Comercio 2 - 22 / Naves 7-8

08980 Sant Feliu de Llobregat

Barcelona

SPAIN

Om de bestelde items te retourneren, zal Befara.nl contact opnemen met de klant per e-mail of telefoon. Afhankelijk van de aard van de producten moet de klant het retourproces volgen. We zullen alleen nieuwe en complete producten accepteren die niet zijn gebruikt of uitgepakt (accessoires, kussens, indien van toepassing).

Elk product dat door de klant is beschadigd, wordt niet vergoed.

Bovendien moeten alle geretourneerde items vooraf worden gecontroleerd door onze technische en kwaliteitsafdeling om het verschuldigde bedrag te beoordelen.

De genoemde periode begint op de dag van ontvangst van de goederen; dit wettelijke herroepingsrecht brengt geen kosten met zich mee, behalve de kosten van het transport van de goederen, die aan de klant in rekening worden gebracht.

We informeren je ook dat als de klant de transportkosten die voortvloeien uit de herroeping niet wil dragen, hij/zij de goederen op eigen kosten kan retourneren en in de originele of voldoende en adequaat beschermende verpakking kan retourneren. In dit geval is de retourzending op eigen risico en verantwoordelijkheid van de klant.

Nadat de goederen bij onze vestiging zijn ontvangen en na verificatie, zullen we overgaan tot terugbetaling via dezelfde betaalmethode als degene die door de consument is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij de consument uitdrukkelijk anders heeft ingestemd en op voorwaarde dat de verkoper geen extra kosten maakt als gevolg van de terugbetaling. Je kunt het onderstaande document downloaden.


Voor meer gedetailleerde informatie kun je contact opnemen met onze
klantenserviceafdeling met het artikelnummer en het adres in kwestie.

 

How do I cancel an order?

Indien de bestelling NIET is overgedragen aan het transportbedrijf, zullen er geen kosten worden gemaakt en kan de annulering worden uitgevoerd.

Indien de bestelling wel is overgedragen aan het transportbedrijf, moet de klant de transportkosten betalen.

Elke annulering moet worden gemeld aan de klantenservice van Befara via general@befara.com.

In de categorieën stapelbedden en metalen matrassen bieden we een breed scala aan maten ten behoeve van elke klant. Deze brede variëteit aan maten verschijnt als opties in de lijst "Beschikbare maten" voor gemakkelijke selectie. De bedbodems, stapelbedden en matrassen zijn verkrijgbaar in 2 soorten metingen, de "STANDAARD" en de "NIET-STANDAARD" metingen, volgens de volgende details:

Standaard metingen:

80x180
80x190
90x190
90x200
140x190
140x200
150x190
150x200


Niet-standaardmaten:

Alle andere maten die niet in de vorige lijst zijn opgenomen, worden op maat gemaakt voor de klant.

Daarom worden in "NIET-STANDAARD" op maat gemaakte items annuleringen niet geaccepteerd.


Hoe wordt de verzending uitgevoerd?

De verzending wordt uitgevoerd door een koerier binnen ongeveer 1 tot 10 dagen, tenzij anders is aangegeven in de productbeschrijving.

Alle leveringen worden op straatniveau uitgevoerd. We raden je aan om de afmetingen van de poort en de lift of trap te controleren voordat je je bestelling plaatst, om ervoor te zorgen dat de pakketten kunnen passeren. Als je professionele hulp nodig hebt om het artikel op de verdieping te monteren, neem dan contact op met onze klantenserviceafdeling zodat we een offerte kunnen verstrekken.

We streven ernaar om alle bestellingen zo snel mogelijk op hun bestemming te krijgen en slagen er vaak in om de opgegeven levertijden te verkorten. Helaas zijn er echter momenten waarop incidenten onvoorziene vertragingen kunnen veroorzaken.

We willen je ook informeren dat de levertijd kan variëren afhankelijk van de op maat gemaakte items (bed, lattenbodem...) of items die om hygiënische redenen op bestelling worden gemaakt (matras, kussen...).

Hoeveel kost het transport?

De leveringskosten zijn een bijdrage aan de verzend- en verpakkingskosten. Wanneer je een product aan de winkelwagen toevoegt, worden de verzendkosten weergegeven en berekend op basis van het gewicht van het pakket.


Beschikbaarheid van producten

De klant stemt ermee in dat Befara.nl zijn bestelling zal accepteren op basis van de beschikbare voorraden en de voorraad van zijn leveranciers en fabrikanten. Befara.nl zal zijn best doen om aan alle klantbestellingen te voldoen. Wat betreft flashverkopen, kunnen alleen klanten producten bestellen gedurende de geldigheidsperiode, die in realtime op de webpagina wordt aangegeven, en binnen de grenzen van de beschikbare voorraad. Aan het einde van de flashverkoop van een product en/of als het product niet beschikbaar is, zal het niet langer te koop zijn. Je vindt de beschikbaarheid van de producten en de levertijden op het productblad. In het geval dat het product niet beschikbaar is na bevestiging van de bestelling en na de sluiting van de betreffende verkoop, zal Befara.nl de klant per e-mail of telefoon op de hoogte brengen en indien nodig alternatieve oplossingen voorstellen, zoals gedeeltelijke levering of annulering van de bestelling, met inachtneming van de terugbetaling van reeds betaalde bedragen.


De klant stemt op dit punt ermee in en accepteert dat Befara.nl de bestelling verwerkt op basis van de beschikbare voorraden en de voorraden van de fabrikanten en leveranciers. Als er een tekort aan voorraad is, zullen de hierboven beschreven alternatieven worden voorgesteld, zoals: wachten op de nieuwe leveringsdatum, de bestelling annuleren (zonder kosten voor jou) of het artikel wijzigen in een ander vergelijkbaar artikel. Befara.nl zal zijn best doen om aan alle bestellingen te voldoen.


Hebben de producten GARANTIE?

Al onze producten hebben een garantie van 3 jaar. De garantie dekt eventuele fabricagefouten of storingen.

De aankoopfactuur dient als garantiebewijs voor de gekochte artikelen. Bewaar deze, want het zal nodig zijn om het garantie recht uit te oefenen.

In gevallen die het gebruik van de garantie rechtvaardigen, zal de optie zijn om het item kosteloos te repareren, vervangen, verminderen of retourneren aan de koper, onder de wettelijk vastgestelde voorwaarden.

In gevallen die het gebruik van de garantie rechtvaardigen, is de optie om het artikel kosteloos te repareren, vervangen, verminderen of terug te geven aan de koper, onder de wettelijk vastgestelde voorwaarden.

De wettelijke garantie is niet van toepassing op reparaties van schade die is ontstaan door een oorzaak van buitenaf (bijv. stoot, onverenigbaarheid met het elektriciteitsnet) of veroorzaakt door de klant.

De garantie verliest haar waarde:

- Als een van de gegevens of het aankoopbewijs wordt gewijzigd, aangepast of vervangen.

- Als het artikel wordt behandeld of gerepareerd zonder medeweten van de Technische Dienst.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Ons team staat tot je beschikking van maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur.

Je kunt contact met ons opnemen:

- Per e-mail: general@befara.com

- Via What's app


De klantenserviceafdeling reageert op verschillende verzoeken om informatie. Ze zijn bevoegd op het gebied van informatie over producten, bestellingen, betalingen en levering. Ze zullen je ook informatie verstrekken over al je vragen met betrekking tot de website. Indien mogelijk zullen we je vragen binnen één dag verwerken.

Door producten te kopen via www.befara.nl erkent de klant dat hij deze Aankoopvoorwaarden heeft gelezen en verklaart hij zijn volledige en onvoorwaardelijke instemming met elk ervan. Befara informeert de gebruiker dat de aankoopprocedures van onze producten zijn zoals beschreven in deze voorwaarden en zoals aangegeven op het scherm tijdens het browsen. De gebruiker aanvaardt en verklaart dus dat de formaliteiten of processen die nodig zijn voor de aankoop van producten via www.befara.nl noodzakelijk zijn.

De hier beschreven voorwaarden kunnen op elk moment worden gewijzigd op verzoek van befara.nl. Deze wijzigingen zullen in dit document worden aangegeven, en de gebruiker kan er te allen tijde toegang toe hebben en het afdrukken.

Bij BEFARA willen we je het welzijn bieden dat je verdient, en je kwaliteit van leven en die van je dierbaren verbeteren.


Accept

Deze website maakt gebruik van cookies, zowel eigen cookies als cookies van derden, om statistische informatie te verzamelen over uw surfgedrag en u advertenties te tonen die zijn afgestemd op uw voorkeuren, gebaseerd op uw surfpatronen. Als u doorgaat met surfen, gaan we ervan uit dat u het gebruik van cookies accepteert. Voor meer informatie over cookies kunt u hier klikken.